Pomoc na cestách. Sme vám vždy blízko.

Poznáte to, na cestách sa môže stať čokoľvek. Preto sme vám vždy nablízku.

Servis Mobil non stop – prvá pomoc na cestách

Bratislava +421 907 70 00 70
Šamorín +421 907 70 00 80
Dolný Kubín +421 903 22 24 44
Liptovský Mikuláš +421 903 79 00 79
Žiar nad Hronom +421 905 71 01 70
Žilina +421 903 53 81 23

Volanie na bezplatnú linku call centra 0800 10 20 10 je možné len v rámci SR.

Odťahová služba NON STOP – v prípade núdze volajte

Slovensko (západ) +421 908 99 77 99
Slovensko (západ) +421 918 82 53 54
Slovensko (sever) +421 907 97 90 05

Ako nespanikáriť a správne postupovať pri dopravnej nehode?

Ak sa stanete účastníkmi dopravnej nehody, majte na pamäti naše rady a skúste sa riadiť nasledujúcimi krokmi:

1. Nenechajte nič náhode, ak je auto havarované, to neznamená, že sa nepohne, preto, ak je to možné auto riadne zabrzdite, aby sa náhodou nepohlo. Skôr ako niečo podniknete vonku, mimo vozidla nasaďte si reflexnú vestu, to platí pre všetkých pasažierov vo vozidle a popritom si zapnite výstražné svetlá. Snažte sa čas príliš nenaťahovať a čo najskôr sa vyberte postaviť výstražný trojuholník v dostatočnej vzdialenosti od miesta nehody. Výstražný trojuholník postavte v dostatočnej vzdialenosti:
–          v obci najmenej 50 m
–          na diaľniciach a rýchlostných cestách najmenej 100 m
V členitom teréne musí byť trojuholník pre zákrutou, alebo pred horizontom.

2. Skontrolujte svojich spolupasažierov či nie sú zranení, prípadne, ak ste do niekoho narazili skontrolujte ľudí aj v druhom vozidle. Ak sa niekto zranil zavolajte bezpodmienečne záchrannú zdravotnú službu. V prípade, ak by mal príchod záchranky trvať príliš dlho a niekto je v priamom ohrození na živote kvôli vzniknutej dopravnej nehode, záchranári vám poradia a navedú ako poskytnúť prvú pomoc, ktorú by ste však mali ako vodič ovládať približne na základnej úrovni.

3. V prípade, ak zhodnotíte, že škoda, teda hmotná škoda na aute je vyššia ako 3 990 € alebo v prípade, že sa ako účastníci nehody vzájomne nedohodnete, tak v takomto prípade vám neostáva nič iné ako k dopravnej nehode zavolať príslušníkov polície. Za akých podmienok volať políciu?

4. Ak políciu k dopravnej nehode nevoláte, v tomto prípade musíte s druhým účastníkom dopravnej nehody spísať dohodu o zavinení na tlačive„Správa o nehode“ alebo „ Európsky záznam o nehode“. Na Slovensku, podľa nových platných právnych úprav je každého povinnosťou pri dopravnej nehode toto tlačivo vyplniť a podpísať. Vzory tlačív nájdete nižšie… A tu nájdete návod, ako správne vyplniť Záznam o nehode.

5. Ak je vinníkom iný účastník dopravnej nehody a nie ste to vy, požadujte od neho doklady totožnosti či už občiansky preukaz alebo pas, prípadne vodičský preukaz a doklad o uzatvorení PZP, teda bielu alebo zelenú kartu. V prípade, že ste nehodu spôsobil vy, je predloženie dokladov na vás.

6. Je prirodzené, že človek v šoku dokáže zabudnúť na tie najdôležitejšie veci, preto si nezabudnite všetky údaje o vinníkovi nehody zapísať! Zapíšte si jeho meno, adresu, EČV, typ vozidla a údaje o poisťovne. Aj keď sa prvotne nezdá, že máte nejakú veľkú škodu na aute, len sem tam nejaký škrabanček, predsa môže ísť o skrytú škodu, ktorá sa ukáže v nasledujúcich hodinách či dňoch.

7. Posledným krokom je, že nehodu, teda poistnú udalosť oznámite poisťovni, pre prípad zodpovednosti za škodu z prevádzky motorového vozidla. Ak ste nehodu zavinili vy, oznamujete udalosť svojej poisťovni, kde máte uzatvorené PZP do 15 dní na SR a do 30 dní ak sa nehoda stala v zahraničí. Ak vám auto poškodil iný vodič, tak si náhradu škody vymáhate od poisťovne vinníka.

Tiesňové volania… Správne informovať = zachrániť život!

Jednotné európske číslo tiesňového volania – 112, slúži na privolanie Integrovaného záchranného systému (polícia, hasičský a záchranný zbor, záchranná zdravotná služba, …). Číslo funguje aj pri zablokovanej klávesnici mobilného telefónu alebo sa dá vytočiť namiesto PIN kódu.

Polícia tiesňové volanie – 158. Polícia postupuje vaše tiesňové volanie okamžite ďalej Integrovanému záchrannému systému
Požiarna záchranná služba – 150
Prvá pomoc /záchranná služba/ – 155

Nezabúdajte a majte na pamäti! Neposkytnutie prvej pomoci zranenému, neprivolanie záchrannej služby alebo útek z miesta činu môžu byť predmetom trestného konania.

Dokumenty na stiahnutie:

Správa o nehode
Oznámenie škodcu
Oznámenie poškodeného
Oznámenie poškodeného (náhradné poistné plnenie)

Čo je to vlastne jarná kontrola?

Cesty dali naším vozidlám v zime naozaj zabrať – soľné posypy, teploty dlhodobo pod nulou, množstvo výtlkov. Zaťažkávacie skúšky, s ktorými sa museli vaše vozidlá počas dlhej zimy vyrovnávať.

Jarná kontrola by mala byť samozrejmosťou pre každého motoristu, ktorému záleží na dobrom technickom stave jeho vozidla.

O nutnosti výmeny zimných pneumatík za letné v období, keď teploty začínajú stúpať k 20 °C, už niet pochýb. Aktuálne prebiehajú zvýhodnené ponuky jarných servisných kontrol a preverenia stavu vozidla po zime ako aj výhodné akcie na letné pneumatiky a komplety. 

Jarná kontrola vozidla u nás začína od podvozku. Prehliadka zahŕňa kontrolu podvozku, geometrie náprav, tlmičov, stavu pneumatík a diskov, bŕzd, akumulátora, ostrekovačov, osvetlenia, chladiacej sústavy. Tieto partie v zime trpeli najviac a ich preverenie bez špeciálnych prístrojov nie je možné.

Jarná prehliadka je preventívnou kontrolou vozidla. Na presnom rozsahu ďalších opráv sa dohodnete až následne. Servisní poradcovia vám ku každej prehliadke pripravia zoznam odporučených opráv. Udržíte vaše náklady „na uzde“ a nebudete tak platiť za niečo, čo ste dopredu si neobjednali. Navyše aj náhradné diely, ktoré treba vymeniť, alebo príslušenstvo, v tomto období ponúkame za zvýhodnené ceny, so zľavou aj niekoľko desiatok percent.

Podvozok – spodné partie auta sú zanesené od posypov na zimných cestách. Podvozok treba odsoliť, rizikovými miestami sú najmä podbehy, kde sa soľ usádza najviac.

Tlmiče – tým dali najviac zabrať výtlky na vozovkách, ktoré tento rok v množstve predbehli tie predošlé. Na špeciálnom prístroji vám zmeriame funkčnosť tlmičov, preveríme ich vôľu a tesnosť zavesenia.

Svetlá – nastavenie svetlometov určite nerobte sami, nechajte to na odborníkov. Nastavia presné sklony stretávacích a diaľkových svetiel, zmerajú aj ich svietivosť.

Stierače a ostrekovače – odporúčame meniť stierače 2x ročne a po zime je ideálne obdobie.

Brzdová sústava – vyčistíme brzdové kotúče, doštičky a skontrolujeme aj tesnosť celého brzdového systému. Dôležité je tiež preveriť symetriu a účinnosť bŕzd.

Batéria – mráz počas zimy vyčerpal akumulátor. Pri teplotách okolo -20°C sa jeho kapacita zníži až o polovicu. Nechajte batériu poriadne nabiť a očistiť póly od oxidačných nánosov.

Objednajte sa na kontrolu klimatizácie ON-LINE.

Klimatizácia. Ako ju správne používať?

Slnečné lúče začínajú naberať na intenzite a začínajú sa opierať do našich áut. Klimatizácia je v nich v takomto čase na nezaplatenie.

Hoci to mnohí vodiči ešte podceňujú, tepelný komfort v aute je jedným z kľúčových atribútov, ktoré ovplyvňujú bezpečnosť cestovania.

Pri jazde v kolónach v prehriatom aute (teplota v kabíne sa vyšplhá aj nad 50 °C) zvyčajne narastá nervozita vodiča, postupne stráca rozvahu a zároveň stúpa aj jeho únava. Ani jazda vyššími rýchlosťami nie je záchranou. Hoci sa vzduch v kabíne víri, vzniká obrovský hluk a v konečnom dôsledku sa to opäť odzrkadlí na zvýšení únavy vodiča.

Dobre sa postarať o klimatizáciu vo vozidle, je dôležité nielen z hľadiska bezproblémovej prevádzky a dlhej životnosti, ale aj z hľadiska zdravia. Vyžaduje si pravidelnú kontrolu a údržbu. Preto odporúčame všetkým motoristom venovať vyčisteniu klimatizácie patričnú pozornosť.

Najbežnejšou údržbou je čistenie sania nasávaného vzduchu do interiéru vozidla a následná dezinfekcia klimatizačného systému. Tieto úkony odporúčame vykonať 1-2 krát ročne.

Plnenie klimatizácie, alebo výmena chladiva sa vykonáva, buď pri úniku chladiva, alebo po určitom časovom období, cca raz za 3 roky. Túto činnosť odporúčame nechať vykonať v profesionálne vybavenom autoservise, aby boli dodržané zásady technologického postupu. Nedodržaním technologických postupov môže dôjsť k závažným poškodeniam klímy a ich odstránenie môže stáť nemalé finančné prostriedky.

Niekoľko rád

Mnohí motoristi sa sťažujú, že im klimatizácia nerobí dobre. Zväčša je to spôsobené tým, že si volia príliš nízku teplotu a výduchy vetrania smerujú priamo na seba.

Odporúčame nastaviť teplotu na 22 – 24 °C. Rozdiel medzi teplotou vonku a v kabíne by nemal byť príliš veľký, maximálne 6 až 8 °C.

Na prvých niekoľko sto metrov odporúčame otvoriť okná a prehriaty interiér jednoducho vyvetrať. Pomôže tiež, keď v prvej fáze ochladzovania interiéru zapnete vnútornú cirkuláciu vzduchu. Klimatizácia potom nebude musieť ochladzovať vzduch z okolia, ale bude využívať ten, ktorý je v kabíne, teda predchladený. Touto cestou sa zároveň urýchli ochladenie vzduchu v kabíne.

Takýmito „fígľami“ znížite zvyšovanie spotreby v prvej fáze po zapnutí klimatizácie. Pripomíname, že plne automatické klimatizačné systémy robia túto činnosť za vás automaticky. Počas jazdy zbytočne neotvárajte okná, aby sa do kabíny nedostal teplý vzduch. Výnim­kou je prevetranie vydýchaného vzduchu pri dlhšej ceste.

Obráťte sa na profesionálov v našom autorizovanom servise. Dbajte na „svieži dych“ vášho vozidla. Doprajte mu kompletný servis klimatizácie, ktorý vám zaistí optimálne fungovanie a bezpečnú jazdu.

Objednajte sa na kontrolu klimatizácie ON-LINE.

6 tipov k svetlám vášho auta

Podľa štatistík sa najviac nehôd sa stane v čase od polnoci do šiestej hodiny ráno. Aj napriek tomu, že na cestách je menej vodičov, ako v iných častiach dňa, je to najnehodovejší čas. Niekedy sa určite chcete vyhnúť preplneným cestám a zápcham práve jazdou v noci. Ak však nejazdíte často v noci, ponúkame vám 6 tipov na bezpečnú jazdu v noci.

  1. Uistite sa, že vaše svetlá sú dobre nastavené – ak si nie ste istí, že máte dobre nastavené svetlá a neviete si ich nastaviť sami, navštívte náš servis. Tiež sa pred jazdou v noci presvedčte, že sú všetky vaše svetlá funkčné.
  2. Vyčistite si predné svetlomety a čelné sklo – ak budete mať svetlá na aute špinavé, nemusíte vidieť protiidúce autá v dostatočnom predstihu. Ak aj štartujete s čistými oknami a sklami a počas jazdy dôjde k ich zašpineniu, zastavte radšej na čerpacej stanici alebo odpočívadle, aby ste si ich očistili.
  3. Používajte diaľkové svetlá rozumne – určite nepúšťajte diaľkové svetlá, ak oproti vám prichádzajú nejaké autá. Ohrozujete tým ostatných účastníkov dopravy. Taktiež neoslepujte diaľkovými svetlami vozidlá idúce pred vami.
  4. Nepozerajte sa do svetiel oproti idúcich áut – ak vás oproti idúce autá nadmerne oslepujú a máte podozrenie, že majú zapnuté diaľkové svetlá, prebliknite im, aby ich vypli. Niektoré xenónové svetlá sú naozaj silné a preto sa zdá, ako keby boli pustené diaľkové. Sledujte preto čiaru na okraji vozovky.
  5. Sledujte okolie – pri zníženej viditeľnosti je taktiež znížený reakčný čas na potenciálne riziká a preto dbajte hlavne na váš okraj vozovky. Nepredvídanými rizikami môžu byť neosvetlení chodci, cyklisti a iné objekty.
  6. Pri akejkoľvek poruche alebo zastavení zapnite výstražné znamenia – ak ste prinútení vyjsť z auta, vždy si nezabudnite nasadiť reflexnú vestu.

Toto sú len niektoré faktory, ktoré ovplyvňujú vašu jazdu v noci a pri zníženej viditeľnosti. Uvedomte si, že pri jazde v noci je hlavne ovplyvnená vaša schopnosť reagovať na nepredvídané riziká. Buďte opatrní hlavne pri jazde v obci, pri jazde po ceste, kde nie sú vyznačené jazdné pruhy a okraje vozovky.

Ak riešite akúkoľvek dilemu, príďte sa k nám poradiť. S radosťou sa vám budú venovať naši predajcovia vozidiel aj servisní poradcovia. Odporučia vám, ako sa efektívne a ekonomicky výhodne starať o vozidlo aj v autorizovanom servise.

Objednajte sa na kontrolu svetiel ON-LINE.

Prečo je čelné sklo tak veľmi dôležité?

Čelné sklo patrí k nosným dielom každého vozidla. Vedeli ste, že je zodpovedné až za 30 % pevnosti skeletu vozidla? Aj airbag spolujazdca môže fungovať správne len vtedy, ak je pri otváraní podporovaný čelným sklom. Poškodené čelné sklo patrí k najbežnejším typom nepríjemností za volantom a za roky jazdenia sa s týmto problém stretol snáď každý vodič. Drobné kamienky na cestách patria medzi tradičné nástrahy, ktoré vodičom dokážu poriadne skomplikovať život. Predovšetkým v momente, keď vyletia spod pneumatiky iného vozidla a poškodia čelné sklo. Čo v takomto prípade?

Malé poškodenie, veľké riziko: Aj malé poškodenie čelného skla v dôsledku nárazu odlietajúcich kamienkov môže spôsobiť väčšie trhliny. Ak sa to stane počas jazdy, môže byť ohrozená vaša bezpečnosť a bezpečnosť vašich spolujazdcov.

Čelné sklo a litera zákona: Dobrá viditeľnosť z miesta vodiča je jedným zo základných predpokladov pre technickú spôsobilosť vozidla. Vozidlo nie je technicky spôsobilé, ak je „výhľad z miesta vodiča obmedzený alebo znemožnený“ alebo je „prasknuté alebo poškodené čelné sklo v stieranej ploche s veľkosťou väčšou ako 20 mm“. V druhom prípade to znamená, že auto je nespôsobilé, pokiaľ sa na ploche, ktorú čistia stierače, nachádza poškodenie väčšie ako jednoeurová minca.

Pokuta a zadržanie osvedčenia: V momente, keď poškodenie spĺňa vyššie uvedené podmienky, polícia môže zadržať osvedčenie  o evidencii resp. technické osvedčenie vozidla. A v prípade vážneho poškodenia čelného skla môže zadržať aj tabuľky s evidenčným číslom, ľudovo povedané „ešpézetky“.

Náklady spojené s opravou alebo výmenou čelného skla vás neminú v prípade, ak nemáte uzatvorené havarijné poistenie vozidla alebo nemáte pripoistené poškodenie čelného skla k povinnému zmluvnému poisteniu.

PREČO POISŤOVNE NEPREPLÁCAJÚ?

Poisťovne škodu uhradia, iba ak je vodič preukázateľne vinný. Odskočený kamienok sa prakticky nedá dokázať, vždy ide o tvrdenie proti tvrdeniu. Ak aj vinník udalosť potvrdí, poisťovňa sa pýta, ako mohol vidieť dozadu, preto je takmer isté, že je to váš známy, s ktorým ste sa dohodli.

KEDY POISŤOVNE PREPLÁCAJÚ?

  • keď máte v aute kameru, ktorá poistnú udalosť potvrdí
  • keď majú servisy na výmenu čelných skiel dlhodobú spoluprácu s poisťovňami
  • keď máte uzatvorené celoročné havarijné poistenie
  • keď máte uzatvorené poistenie čelného skla

Pokiaľ nemáte uzatvorené vlastné havarijné poistenie, existuje jednoduché a lacnejšie riešenie. Poistite si celoročne iba poškodenie čelného skla. Radi vám v tejto oblasti poradíme. Avšak v prípade, že čelné sklo poistené nemáte a ani vaše vozidlo nie je havarijné poistenie, servis IMPA vám ponúka výmenu čelného skla za naozaj prijateľné ceny. A môžete mať namiesto „skla ako nové“, nové originálne čelné sklo. Nenechajte si nič nakukať a presvedčte sa sami!

Objednajte sa na opravu čelného skla ON-LINE.

Záruka kvality

Neustále rastúca úroveň technológií používaných vo vozidlách vyžaduje zodpovedajúcu kvalifikáciu odborného personálu. Garantujeme vám záruku kvality.

K zabezpečeniu tejto požiadavky sa personál našich autorizovaných servisov zúčastňujú pravidelných školení pracovníkov organizovaných výrobcom, aby mali stále k dispozícií najnovšie informácie dôležité pre ich činnosť.

Starostlivé, odborné a priateľské poradenstvo pre zákazníkov pri prevzatí zákazky pre nás má práve tak veľký význam ako starostlivosť a úplnosť pri opravách a údržbových prácach. To všetko neustále monitorujú interné kontroly kvality poskytovaných služieb.

Zverte svoje vozidlo do dobrých rúk!

Ponúkame Vám päť dobrých dôvodov, prečo zvoliť autorizovaného servisného partnera IMPA.

  • Servis IMPA je vždy vo Vašej blízkosti
  • Ponúkame Vám prvotriednu kvalitu
  • Naše krédo: Byť féroví a otvorení k našim zákazníkom
  • Bezpečnosť, dlhodobá životnosť a kvalita, ktorá sa vyplatí
  • Komplexná ponuka služieb

Objednajte sa na do servisu ON-LINE.